Firma Cisco Systems zaprezentowała wyniki przeprowadzonego na światową skalę badania,
które zawierają istotne dla całego rynku spostrzeżenia dotyczące technologii wideokonferencyjnych
@@@reklama@@@[1].
Badanie zostało zrealizowane przez firmę Ipsos Mori i zostało przeprowadzone w grupie pracowników z 12 krajów świata.
Badanie wykazało,
że zalety technologii telepresence i wideokonferencji wykraczają znacznie poza podkreślane zwykle korzyści w postaci niższych kosztów i mniejszej częstotliwości odbywanych podróży służbowych.
Ankietowani wymieniali także budowanie zaufania,
lepszą współpracę w grupie i większą przewagę nad konkurencją jako niemal równie ważne czynniki,
które dotychczas były rzadziej brane pod uwagę.
Jak wynika z badania,
90% użytkowników często[2] korzystających z systemów wideokonferencji i rozwiązań telepresence uważa,
że technologie te pozwalają im zaoszczędzić co najmniej dwie godziny cennego czasu pracy w ciągu tygodnia.
Co trzeci ankietowany,
który często korzysta z rozwiązań tego typu,
szacuje,
że zaoszczędził w ten sposób prawie cały dzień,
tzn.
co najmniej siedem godzin tygodniowo.
Łącznie daje to nawet ponad dwa miesiące,
jakie pojedynczy pracownik może zaoszczędzić w ciągu roku.
Najważniejsze wnioski z badania
Badanie wykazało,
że zalety technologii wideokonferencyjnych dostrzegają zarówno ich użytkownicy,
jak i osoby,
które nie korzystają z tych rozwiązań (jest to odpowiednio 76% i 60%).
Pracownicy,
którzy często stosują te rozwiązania,
dużo wyżej oceniają jednak pewne korzyści jakościowe niż osoby spoza grupy ich użytkowników.
Korzyści te to np.
zwiększanie przewagi nad konkurencją (wymieniane przez 73% osób często korzystających z technologii wideokonferencyjnych i 42% osób spoza grupy ich użytkowników),
ściślejsza współpraca między ludźmi (odpowiednio: 71% i 40%) oraz lepsze zachowanie równowagi między pracą zawodową a życiem prywatnym (odpowiednio: 70% i 37%).
Wszyscy respondenci zgadzają się,
że rozwiązania wideokonferencyjne poprawiają komunikację,
gdy pracują w domu (68%),
pomagają utrzymać działanie firmy również w trakcie zakłóceń w pracy (67%),
poprawiają współpracę w grupie (67%),
zmniejszają ilość nieporozumień (67%) i pozwalają firmie zyskać opinię nowoczesnej (64%).
W skali globalnej największą procentowo grupę pracowników przekonanych,
że dzięki technologiom wideokonferencyjnym mogą uzyskać oszczędności czasowe na poziomie co najmniej siedmiu godzin tygodniowo,
stanowią Chińczycy (46%).
Co piąty ankietowany z Rosji stwierdził natomiast,
że dzięki wykorzystaniu wideokonferencji i rozwiązań telepresence jest w stanie zaoszczędzić ponad siedem godzin na tydzień.
Z technologii wideokonferencyjnych korzysta ponad połowa respondentów w Chinach (56%) - to ponad dwa razy więcej niż w jakimkolwiek innym kraju.
Ponad dwie trzecie (68%) wszystkich ankietowanych dostrzega korzyści,
jakie technologie wideokonferencyjne zapewniają środowisku naturalnemu;.
Respondenci uwzględniają przy tym zarówno większą świadomość w dziedzinie zagadnień ekologicznych,
jak i zalety mniejszej częstotliwości podróży służbowych.
Na wszystkich 12 rynkach co najmniej połowa pracowników była w stanie wskazać pewne korzyści dla środowiska naturalnego związane z rozwiązaniami tego typu.
Co trzeci ankietowany,
który nie korzysta obecnie z rozwiązań wideokonferencyjnych,
stwierdził,
że chętnie by z nich skorzystał,
jeśli miałby do nich dostęp.
Udział procentowy pracowników,
którzy mają dostęp do tych technologii,
ale z nich nie korzystają,
jest znacznie większy we Francji (54%) niż na innych rynkach,
takich jak Stany Zjednoczone (21%),
Szwecja (13%),
Niemcy (13%) i Hiszpania (13%).
***
Internetowa ankieta przeprowadzona przez firmę Ipsos Mori w maju i czerwcu 2010 r.
objęła 500 pracowników z każdego spośród 12 ważnych rynków,
takich jak Stany Zjednoczone,
Australia,
Chiny,
Rosja,
Wielka Brytania,
Francja,
Niemcy,
Hiszpania,
Holandia,
Norwegia,
Szwecja i Dania.
Respondenci mieli co najmniej 18 lat,
byli zatrudnieni na pełen etat lub w niepełnym wymiarze godzin,
uczestniczyli w co najmniej jednym służbowym spotkaniu tygodniowo i pracowali w firmie zatrudniającej na całym świecie co najmniej 250 pracowników.
[1] Technologie te zostały zdefiniowane w badaniu jako wideokonferencje i rozwiązania telepresence.
[2] Użytkownicy ci korzystają z technologii telepresence i/lub wideokonferencji co najmniej raz w tygodniu.
źródło: Cisco
@@@zbvt@@@
|