Wykorzystując telefon komórkowy,
który większość osób zawsze ma przy sobie — operatorzy mogą obecnie wspierać agencje rządowe w nawiązywaniu natychmiastowego kontaktu z obywatelami.
Dzięki temu mogą ocalić ich życie i dobytek w razie ataku terrorystycznego,
klęski żywiołowej,
fatalnych warunków pogodowych lub wypadku drogowego.
Dzięki nowemu rozwiązaniu opracowanemu przez Alcatela-Lucenta,
współpracującemu z inteligentnymi sieciami operatorów,
miliony użytkowników telefonów komórkowych w ciągu kilku sekund mogą być powiadomione o zagrożeniu o zasięgu ogólnokrajowym lub lokalnym.
@@@reklama@@@
Rozwiązanie Broadcast Message Center (BMC) Alcatela-Lucenta umożliwia operatorom wysyłanie komunikatów rządowych agencji do użytkowników telefonów komórkowych znajdujących się w określonej lokalizacji.
Rozwiązanie Broadcast Message Center umożliwia przesyłanie komunikatów alarmowych użytkownikom telefonów komórkowych na obszarach różnej wielkości — od całego kraju po kilka przecznic.
Dzięki temu platforma gwarantuje,
że ostrzeżenia i informacje o krytycznym znaczeniu dotrą do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.
„Ponad 70% ludzi na całym świecie ma dostęp do telefonu komórkowego,
dlatego jest to idealne urządzenie do ostrzegania możliwie największej liczby ludzi w możliwie najkrótszym czasie” — powiedział Scott Ellison,
wiceprezes ds.
technologii mobilnych i platform konsumenckich w instytucie IDC.
„Wykorzystanie technologii rozsiewczej w sieciach komórkowych umożliwia rozwiązaniu Broadcast Message Center Alcatela-Lucenta ominięcie przeciążenia sieci towarzyszącego zazwyczaj sytuacjom zagrożenia i natychmiastowe dostarczenie ostrzeżenia o niebezpieczeństwie,
kiedy liczy się każda sekunda,
a stawką jest bezpieczeństwo ludzi”.
Wyniki testów i wdrożeń komercyjnych u różnych największych operatorów na całym świecie dowodzą,
że rozwiązanie Broadcast Message Center gwarantuje operatorom zgodność ze standardami powiadamiania kryzysowego w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Dzięki temu służby zarządzania kryzysowego mogą szybko rozpowszechniać wśród obywateli ostrzeżenia i informacje dotyczące bezpieczeństwa.
W sierpniu operator Sprint oraz Kalifornijska Agencja Zarządzania Kryzysowego poinformowali o wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach pilotażowego programu ochrony społeczeństwa,
realizowanego w okręgu San Diego.
W październiku dział centrum zarządzania kryzysowego na Florydzie poinformował o pilotażowym wdrożeniu rozwiązania Broadcast Messaging Center Alcatela-Lucenta w ramach projektu Komercyjnego Komórkowego Systemu Ostrzegania (Commercial Mobile Alert System — CMAS) w rejonie Tampa.
„Coraz większe poleganie ludzi na telefonach komórkowych,
sprawia że operatorzy traktują strategicznie możliwość przekazywania krytycznych informacji,
które muszą natychmiast dotrzeć do odbiorców w sytuacjach kryzysowych” — powiedział Morgan Wright,
wiceprezes działu globalnych rozwiązań komunikacyjnych o znaczeniu strategicznym (Global Mission Critical Communication Solutions) Alcatela-Lucenta.
„Rozwiązanie Broadcast Message Center daje operatorom taką możliwość,
dzięki czemu w czasie zagrożenia abonenci mogą odebrać wiadomość z ostrzeżeniem”.
Rozwiązanie Broadcast Message Center funkcjonuje jako bezpieczny interfejs między agencją zarządzania kryzysowego a siecią operatora.
Odbiera ostrzeżenia o niebezpieczeństwie i rozsiewa je w sieciach komórkowych obsługujących abonentów na określonym obszarze geograficznym.
Ostrzeżenia można wysłać do ściśle określonej grupy od biorców,
np.:
- rezydentów na obszarach zagrożonych powodzią,
pożarem,
gwałtownymi opadami,
wichurami itp.;
- studentów,
wykładowców i rodziców,
w celu ostrzeżenia ich o zagrożeniu na uczelni;
- osób i pracowników przebywających na lotnisku,
w supermarkecie lub biurowcu,
w celu ewakuowania ich z powodu nieszczelności instalacji gazowej lub znalezienia podejrzanej paczki;
- obywateli,
w celu przekazania im informacji o porwaniu dziecka;
- osób poruszających się po ulicach,
w celu ostrzeżenia ich o rozlaniu chemikaliów,
wypadku drogowym lub zamknięciu ulicy.
Wiadomości tekstowe połączone są z wibracją o specjalnej częstotliwości i sygnałem dźwiękowym dla niedosłyszących lub niedowidzących użytkowników telefonów komórkowych.
Rozwiązanie Broadcast Message Center ułatwia operatorom zarządzanie priorytetami wiadomości oraz ich dostarczania,
planowania i retransmisji,
co ma kluczowe znaczenie podczas sytuacji kryzysowej.
Elastyczność i skalowalność rozwiązania Broadcast Message Center pozwala operatorom używać go również do obsługi komunikatów komercyjnych.
Reklamodawcy i grupy zainteresowane uzyskują alternatywny kanał marketingu targetowanego,
przedsiębiorstwa i samorządy mogą skutecznie komunikować się z pracownikami terenowymi,
a operatorzy mogą zaoferować abonentom dodatkowe usługi,
stanowiące nowe źródła przychodu.
Szybki rozwój technologii bezprzewodowej sprawia,
że staje się ona ważnym narzędziem dla centrów szybkiego reagowania,
centrów zarządzania kryzysowego i społeczeństwa w sytuacjach zagrożenia.
Dzięki doświadczeniu w dziedzinie technologii bezprzewodowej,
kompletnej ofercie usług i wyznaczeniu nowych standardów i specyfikacji nowych interfejsów Alcatel-Lucent jest wiodącym dostawcą strategicznych rozwiązań komunikacyjnych dla sektora bezpieczeństwa publicznego.
źródło: Alcatel-Lucent
@@@zbvt@@@
|