Grupa Comarch zamknęła rok 2009 bardzo dobrym wynikiem finansowym.
Największy wzrost przychodów firma zanotowała w segmencie przekształcania sieci mobilnych w tzw.
NGN (Next Generation Networks) oraz konwergencji usług telekomunikacyjnych.
@@@reklama@@@
Rok 2009 to przede wszystkim znacząca sprzedaż produktów i usług Comarch dla sektora Telekomunikacji,
Mediów i IT (33.9 milionów PLN,
czyli o 29,5 proc.
więcej niż w roku 2008).
W dużym stopniu przyczyniły się do tego zapoczątkowane w 2008 roku I wcześniej projekty u takich operatorów jak: Polkomtel SA,
One Phone Deutschland (Niemcy),
T-Mobile International,
Vodafone D2 (Niemcy),
E-Plus (Niemcy) oraz 6GMOBILE (Holandia).
Warto dodać,
że osiągnięty w 2009 roku wzrost zanotowany został pomimo spowolnienia gospodarczego oraz zmniejszonego popytu na produkty i usługi IT,
które odbiły się zwłaszcza na sprzedaży sprzętu komputerowego i oprogramowania.
W tych dwóch obszarach dochody Grupy Comarch spadły w porównaniu z rokiem 2008 o odpowiednio 59.9 proc.
i 30.5 proc.,
znajdując się w trendzie przewidywań analityków.
- W 2010 działania Grupy będą koncentrować się na utrzymaniu zatrudnienia na obecnym poziomie oraz redukcji kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności operacyjnej.
Nadal chcemy ściśle współpracować z naszymi klientami,
oferując im produkty i usługi dostosowane do wymogów konkretnych typów operatorów.
Nasze portfolio zyskuje coraz większe uznanie,
czego przykładem jest otrzymana Złota Antena Świata Telekomunikacji 2010 za Comarch Service Quality Management w kategorii ”Produkt Roku – rozwiązanie dla operatorów” – podkreśla Piotr Piątosa,
dyrektor Sektora Telekomunikacji i członek zarządu Comarch SA.
Osiągnięte w 2009 roku wyniki finansowe są potwierdzeniem efektywności strategii Grupy Comarch,
koncentrującej się na:
- zwiększeniu poziomu sprzedaży oprogramowania autorskiego,
- zwiększeniu dochodów ze sprzedaży na rynkach zagranicznych,
ze szczególnym uwzględnieniem Europy Zachodniej,
- ciągłej optymalizacji efektywności,
głównie poprzez ulepszenie wewnętrznych procedur oraz racjonalizacji kosztów.
W 2009 roku sprzedaż na rynki zagraniczne wzrosła w Grupie Comarch o 116.6 proc.
w porównaniu do roku 2008.
Stanowi to 43 proc.
całości zysków Grupy,
co jest znaczącą poprawą w porównaniu do 21 proc.
w roku poprzednim.
źródło: Comarch
@@@zbvt@@@
|