Nowe rozwiązanie Optism™ Mobile Advertising Solution umożliwia skuteczny marketing za zgodą abonentów oraz ułatwia współpracę między operatorami telefonii komórkowej i reklamodawcami.
@@@reklama@@@
Alcatel-Lucent przedstawił swoje rozwiązanie do mobilnej dystrybucji reklam — Optism™ Mobile Advertising Solution.
Jest to nowy,
wyjątkowy system,
który umożliwia operatorom sieci komórkowych tworzenie przestrzeni reklamowej oraz zapewnia reklamodawcom łatwy dostęp do zainteresowanych odbiorców o określonym profilu.
Rozwiązanie Optism™ pozwala operatorom opracowywać nowe modele biznesowe i oferować abonentom bardziej spersonalizowane treści.
Ponadto umożliwia reklamodawcom dotarcie do szerszego grona odbiorców w wielu sieciach,
o bardziej konkretnych zainteresowaniach,
za pośrednictwem efektywnego marketingu mobilnego prowadzonego za zgodą abonentów i z uwzględnieniem ich preferencji.
Taka funkcjonalność jest czymś wyjątkowym w branży.
Ważnym elementem rozwiązania Optism™ jest jego moduł planowania mediów,
który pośredniczy w kontaktach między operatorami i reklamodawcami,
znacznie upraszczając proces sprzedaży zagregowanej przestrzeni reklamowej operatorów.
W szczególności umożliwia on współpracę wielu doświadczonych specjalistów w dziedzinie reklamy i mobilnego marketingu w celu nawiązywanie kontaktów handlowych z markami i agencjami o zasięgu globalnym.
W ten sposób powstaje ekosystem ułatwiający sprzedaż zagregowanej przestrzeni reklamowej wielu operatorów komórkowych.
„Najbardziej poszukiwane są reklamy wyświetlane za zgodą użytkowników z uwzględnieniem ich wyraźnych preferencji.
Aby można było w pełni wykorzystać sieć mobilną jako kanał marketingowy,
musi on działać na wielką skalę” — powiedział David Kyffin,
dyrektor ds.
zwrotu z inwestycji i marketingu bezpośredniego (Global Chief ROI and Direct Marketing Officer) w firmie Mediacom,
która wchodzi w skład grupy WPP.
„Klienci coraz częściej pytają o duże kampanie reklamowe obejmujące wiele regionów.
Model operacyjny Alcatela-Lucenta i dostęp do wielu operatorów telefonii komórkowej to duży krok naprzód w kierunku spełnienia tych wymagań”.
Sercem rozwiązania jest skalowalna,
udostępniana w hostingu platforma reklamowa,
która zmniejsza inwestycyjną barierę wejścia dla operatorów i w łatwy sposób łączy ich bezpośrednio z reklamodawcami.
Wykraczając poza funkcje czysto techniczne,
platforma ta pomaga operatorom w wejściu na rynek reklamowy,
a reklamodawcom ułatwia kupowanie przestrzeni i zarządzanie kampaniami.
Rozwiązanie wprowadza innowacyjny,
oparty na podziale przychodów model biznesowy,
co umacnia pozycję operatorów w ekosystemie.
Wysyłając reklamy do telefonów komórkowych abonentów za ich zgodą i z uwzględnieniem ich preferencji,
operatorzy umożliwiają im stały kontakt z ulubionymi markami za pomocą odpowiednich,
atrakcyjnych form interaktywnych dostosowanych do ich zainteresowań i stylów życia.
Mogą to być na przykład rabaty na produkty i usługi.
Alcatel-Lucent umożliwia operatorom telefonii komórkowej,
takim jak Orange Austria,
łączenie swoich abonentów z interesującymi ich markami wraz z dostępem do informacji i ofert.
„Dzięki współpracy z Alcatelem-Lucentem możemy zagwarantować abonentom,
że reklamy będą odpowiadać ich zainteresowaniom,
a jednocześnie zwiększyć nasze przychody bez dodatkowego komplikowania działalności” — powiedział Juergen Pillinger,
starszy specjalista ds.
rozwoju w dziale reklamy firmy Orange Austria.
„Rozwiązanie Optism™ Mobile Advertising Solution umożliwia nam wysyłanie ukierunkowanych reklam,
jakie abonenci chcą otrzymywać,
a jednocześnie oferowanie markom i agencjom reklamowym efektywnego kanału marketingowego”.
Rozwiązanie Optism™ Mobile Advertising Solution wpisuje się w strategię Application Enablement Alcatela-Lucenta.
Pomaga operatorom w bezpiecznym wykorzystaniu ważnego atutu — komórkowej przestrzeni reklamowej - umożliwiając tworzenie nowych usług i dodatkowych strumieni przychodów.
Łączy możliwości operatorów sieci komórkowych z szybkością i innowacyjnością Internetu i zapewnia użytkownikom oraz przedsiębiorstwom bogatsze i bezpieczniejsze możliwości korzystania z aplikacji webowych.
„Fragmentacja i brak skali hamowały rozwój mobilnej reklamy,
zniechęcały reklamodawców i spowalniały wzrost" — powiedział Eden Zoller,
główny analityk w firmie Ovum Consumer Practice.
„Całościowe podejście Alcatela-Lucenta ma na celu rozwiązanie tych problemów; jest więc krokiem we właściwym kierunku”.
„Operatorzy sieci komórkowych mogą odegrać ważną rolę w rozwoju mobilnej reklamy” — powiedział Thomas Labarthe,
wiceprezes ds.
reklamy mobilnej w firmie Alcatel-Lucent.
„Nasze rozwiązanie uwalnia ten potencjał i stanowi atrakcyjną propozycję dla operatorów,
reklamodawców i przede wszystkim abonentów”.
Alcatel-Lucent odgrywa coraz ważniejszą rolę w obszarze mobilnej reklamy i mobilnego marketingu.
Jest jednym z najważniejszych i najaktywniejszych członków stowarzyszenia Mobile Marketing Association (MMA),
o czym poinformowano 15 lutego 2010 r.
na targach Mobile World Congress w Barcelonie.
źródło: Alcatel-Lucent
@@@dt@@@
|