Firma Alcatel-Lucent poinformowała o złożeniu w amerykańskim urzędzie patentowym United States Patent and Trademark Office (USPTO) pierwszych dwóch z serii wniosków patentowych dotyczących innowacji w świadczeniu usług zarządzanych.
@@@reklama@@@
W ciągu ostatnich 15 lat specjaliści z Bell Labs i działu usług firmy Alcatel-Lucent prowadzili prace mające na celu połączenie światowej klasy wiedzy w dziedzinie rozwiązań sieciowych i analiz z nowatorskimi narzędziami do modelowania i technikami analizy kosztów.
Przyniosło to klientom znaczne korzyści,
w tym obniżkę kosztów,
skrócenie czasu przestojów sieci oraz przyspieszenie wprowadzania na rynek ich aplikacji i usług dla użytkowników.
„Na współczesnym rynku usług zarządzanych wybić się mogą tylko firmy oferujące innowacyjność na wielu poziomach” - powiedziała Camile Mendler,
analityk w firmie Yankee Group.
„Znaczenia procesów i narzędzi często się nie docenia,
ale to właśnie one umożliwiają radykalny wzrost prężności działania.
To właśnie na tym obszarze powinni się skupić usługodawcy podczas oceny kompetencji partnera w zakresie usług zarządzanych”.
Alcatel-Lucent zdołał skondensować swoje wyjątkowe doświadczenia i dogłębną wiedzę specjalistyczną w dziedzinie usług zarządzanych w ramach dwóch nowo złożonych wniosków patentowych.
Jeden z nich dotyczy metodyki Operacyjnego Centrum Kompetencyjnego (OCC — ang.
Operational Competency Center),
czyli świadczenia zarządzanych usług eksploatacji sieci,
drugi natomiast jest związany z nową zaawansowaną metodyką szacowania kosztów operacyjnych,
opartą na technice „wstępującej” (ang.
bottom-up).
„Alcatel-Lucent zainteresował się znaną już koncepcją,
która była wcześniej przedmiotem wielu eksperymentów w branży,
a jednak udało mu się tę ideę tak bardzo rozwinąć i dopracować” - powiedział Andrew Chalmers,
dyrektor ds.
szkoleń i konsultant informatyczny w stowarzyszeniu TM Forum.
„Koncepcja utworzenia pakietu usług odzwierciedla również sposób myślenia TM Forum,
ale to właśnie Alcatel-Lucent jako pierwszy zrealizował ją w praktyce”.
„Opracowane przez nas procesy,
obejmujące etapy od okresu jeszcze przed zawarciem kontraktu aż po ostateczne świadczenie usług,
pokazują nasze zaangażowanie w dostarczanie unikalnych rozwiązań oraz zapewniają naszym klientom zarówno pełny wgląd w usługi,
jak i ich najwyższą jakość” - powiedział Andreas Herzog,
szef działu usług zarządzanych (Managed Services) w firmie Alcatel-Lucent.
„Dzięki pomocy Bell Labs nasze procesy są wyjątkowo nowoczesne,
a ich opatentowanie pozwoli chronić własność intelektualną firmy”.
Firma Alcatel-Lucent coraz bardziej angażuje się w działania w branży usługowej,
o czym świadczy już ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie usług zarządzanych.
Będzie więc mogła nadal wspierać swoich klientów zajmujących się świadczeniem usług,
oferując im kolejne innowacje i patenty związane z tym obszarem działalności biznesowej.
W chwili obecnej firma może się poszczycić światowej klasy ofertą patentów liczącą ponad 27 tys.
rozwiązań dotyczących szerokiej gamy innowacji usługowych i technicznych.
Alcatel-Lucent zarządza obecnie ponad 90 sieciami obsługującymi 220 mln abonentów.
Do najważniejszych klientów firmy należą m.in.
E-Plus,
Oi (poprzednio Brasil Telecom),
Mobily,
Telecom New Zealand,
Orange Austria,
Orange Switzerland,
Reliance,
Sunrise Switzerland,
Bharti Airtel i Vivacom.
źródło: Alcatel-Lucent
@@@zbvt@@@
|