Operator telefonii internetowej FreecoNet Tlenofon SA przeprowadził badania osób korzystających z jego platformy VoIP.
Sprawdzono profil klientów,
sposób korzystania z usług,
a także związany z tym poziom satysfakcji.
Badania wykazały,
że użytkownicy FreecoNet bardzo wysoko oceniają standard i korzyści płynące z usług operatora.
@@@reklama@@@
Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościową,
przy pomocy ankiety internetowej,
na przełomie kwietnia i maja 2010 roku.
Badano odrębnie użytkowników indywidualnych oraz biznesowych.
Ankietowani wskazywali m.in.
najistotniejsze elementy oferty,
sposób korzystania,
a także średnie miesięczne oszczędności uzyskane dzięki FreecoNet.
Badanie miało na celu także pomóc w poznaniu oczekiwań użytkowników,
co do kierunków dalszego rozwoju platformy.
Najbardziej cenione elementy oferty FreecoNet
Użytkownicy biznesowi za najistotniejsze elementy oferty FreecoNet – oceniane w skali 1-5 - uznali: stabilność i bezawaryjność systemu (95,91 proc.
ocen na 4 i 5),
jakość połączeń (92,61 proc.) oraz tanie lub darmowe połączenia telefoniczne (90,86 proc.).
Dla firm bardzo ważne okazały się również: ciągły rozwój platformy (83,66 proc.
ocen na 4 i 5),
intuicyjny panel użytkownika (77,62 proc.),
niezależność geograficzna (77,43 proc.),
profesjonalna obsługa klienta (77,04),
możliwość przenoszenia numerów (72,77 proc.),
elastyczność i skalowalność platformy (75,10 proc.),
a także innowacyjne usługi dodane (69,65 proc.).
Na zbliżonym poziomie ofertę FreecoNet ocenili też użytkownicy indywidualni.
W tej grupie zwraca jednak uwagę fakt,
że za najważniejszy element oferty została uznana możliwość wykonywania tanich lub darmowych połączeń (96,65 proc.
ocen na 4 i 5).
Stabilność i bezawaryjność systemu zajęła drugie miejsce (95,91 proc.),
a na trzecim znalazła się jakość połączeń (92,61 proc.).
Sposób korzystania z platformy
Użytkownicy FreecoNet najczęściej korzystają z usług swojego operatora za pośrednictwem telefonu podłączonego do bramki VoIP (biznesowi - 67,12 proc.,
indywidualni – 73,90 proc.).
Popularne jest także dzwonienie z telefonu IP (biznesowi – 32,88 proc.,
indywidualni – 25,34 proc.) i przez programy typu softphone (biznesowi – 26,26 proc.,
indywidualni – 23,59 proc.).
Nieco mniej popularne jest dzwonienie przez stronę internetową,
przy pomocy usługi „Zestaw połączenie” i aplikacji FlashCall (biznesowi – 12,65 proc.,
indywidualni – 9,36 proc.),
z poziomu panelu użytkownika (biznesowi – 7,78 proc.,
indywidualni – 6,47 proc.) oraz wdzwanianie się na platformę z telefonu komórkowego (biznesowi - 7 proc.,
indywidualni – 9,89 proc.).
FreecoNet jest wykorzystywany głównie do wykonywania połączeń telefonicznych,
jednak część użytkowników korzysta wyłącznie z usług dodanych – deklaruje tak 7,98 proc.
firm i 1,37 proc.
użytkowników indywidualnych.
52,30 proc.
użytkowników biznesowych,
którzy używają FreecoNet do dzwonienia,
korzysta jednocześnie z płatnych usług dodanych dostępnych na platformie (m.in.
Wirtualny Fax,
Nagrywanie Komunikatów,
IVR).
41,83 proc.
firm aktywnie wykorzystuje także darmowe usługi podstawowe (m.in.
poczta głosowa,
przekierowania i blokowanie połączeń).
Użytkownicy indywidualni w mniejszym stopniu korzystają z płatnych usług dodanych FreecoNet – potwierdziło ten fakt 10,65 proc.
respondentów.
Trudno się temu dziwić,
jako że usługi dodane przeznaczone są głównie dla użytku w firmach.
Popularniejsze wśród użytkowników indywidualnych są darmowe usługi podstawowe – korzysta z nich 24,43 proc.
użytkowników.
Oszczędności z FreecoNet
Spośród przebadanych użytkowników biznesowych,
6 proc.
deklaruje oszczędności na rachunkach telefonicznych - wynikające z przejścia na FreecoNet - na poziomie powyżej 80 proc.
Kolejne 30 proc.
ocenia swoje oszczędności w przedziale 50-80 proc.,
a 28 proc.
- w przedziale 30-50 proc.
Oszczędności poniżej 30 proc.
wskazuje 36 proc.
ankietowanych.
W grupie użytkowników indywidualnych ponad 55 proc.
respondentów potwierdza 50 proc.
oszczędności.
Kolejne 22 proc.
określa swoje oszczędności w przedziale 30-50 proc.,
a 24 proc.
użytkowników – na poziomie poniżej 30 proc.
Kim są użytkownicy FreecoNet?
Firmy,
w których wykorzystywane są usługi FreecoNet,
to najczęściej jednoosobowe działalności gospodarcze (28,79 proc.) lub przedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 9 pracowników (50,97 proc.).
Ich biuro jest ulokowane w domu (11,48 proc) bądź też mają tylko jeden oddział (64,01 proc.).
Mniejszość stanowią firmy zatrudniające do 30 osób (11,67 proc.) oraz ponad 30 osób (8,37 proc.),
posiadające 2 (15,37 proc.) lub więcej oddziałów (9,14 proc.).
Użytkownicy biznesowi pochodzą z całej Polski,
ale aż 56 proc.
z większych miast (powyżej 200 tys.
mieszkańców).
Podobnie bardzo zróżnicowana jest przynależność branżowa,
choć można tu zauważyć wyraźną przewagę firm z branży IT (29,57 proc.) oraz sprzedażowej (10,51 proc.).
Użytkownicy indywidualni FreecoNet również skupieni są wokół ośrodków miejskich.
Z reguły są to mieszkańcy dużych miast – powyżej 100 tys.
(57,38 proc.),
a także nieco mniejszych - liczących 50-100 tys.
(12,18 proc.) lub do 50 tys.
mieszkańców (19,03).
Najmniej licznie są reprezentowani mieszkańcy wsi (11,42 proc.).
Użytkowników FreecoNet możemy wprawdzie znaleźć w całej Polsce,
ale najliczniej są oni obecni w województwach: śląskim (17,20 proc.),
mazowieckim (16,36 proc.),
małopolskim (10,05 proc.),
pomorskim (8,30 proc.),
dolnośląskim (6,85 proc.) oraz wielkopolskim (6,77.
proc).
Wśród użytkowników indywidualnych dominują osoby dorosłe w wieku 25-30 lat (19,63 proc.) oraz 25-40 lat (ponad 41,02 proc.).
Nie brakuje jednak i osób w wieku od 40 do 60 lat (ponad 25 proc.).
Osoby te mają z reguły wykształcenie wyższe (66,21) lub średnie (29,53 proc.).
źródło: FreecoNet
@@@fnet@@@
|