Temat prywatności w sieci jest obecnie gorąco komentowany.
Wraz z rosnącą popularnością serwisów,
w tym społecznościowych,
użytkownicy i media zadają pytania o to,
w jaki sposób chronić swoją prywatność i w jakich serwisach WWW powinniśmy czuć się bezpiecznie,
bez obawy o wykorzystanie naszych danych. W toku tej gorącej dyskusji i mając do dyspozycji wiarygodne,
profesjonalne narzędzia badawcze,
GG zapytało internautów,
by wskazali,
który z serwisów internetowych oraz programów komputerowych najlepiej dba o poufność danych swoich użytkowników i najlepiej ich strzeże.
@@@reklama@@@
Gadu-Gadu zostało wskazane przez respondentów jako najlepiej strzegące prywatności internautów.
W oparciu o to zaufanie i fakt prywatności w sieci Gadu-Gadu,
rozwijany jest serwis GG.pl,
wykorzystujący listę kontaktów z komunikatora i będący rozszerzeniem programu o wiele usług webowych,
pozwalających na rozrywkę,
edukację i dostęp do mediów,
przy dbaniu o prywatność oraz z uwzględnieniem tego,
że na listach kontaktów Gadu-Gadu są nasi faktyczni znajomi i tylko wśród nich chcemy się komunikować,
mówić o pracy,
o życiu prywatnym,
wspólnym wypadzie na przysłowiową kawę,
a ustawiony przez nas opis właśnie do nich ma trafiać.
Zakres swojej prywatności użytkownik sam ustawia w serwisie GG.pl,
w ustawieniach domyślnych jest ona zawężona do listy znajomych z komunikatora,
chroniąc nas przed dostępem innych,
nieznanych nam osób z Sieci.
Z badań wynika również,
że prawie wszyscy użytkownicy komunikatora Gadu-Gadu korzystają z onet.pl (92%),
wp.pl (92%),
interia.pl (88%),
gazeta.pl (73%).
Słowem użytkownika Gadu-Gadu można praktycznie utożsamiać z polskim internautą.
Treść pytania i odpowiedzi:
Wskaż,
który z poniższych serwisów lub programów najlepiej Twoim zdaniem dba o poufność danych swoich użytkowników – najlepiej strzeże ich prywatności:
| Wszyscy (N=515) | Kobiety (N=256) | Mężczyźni (N=259) | Gadu-Gadu | 18% | 20% | 17% | Windows | 8% | 8% | 8% | Onet.pl | 7% | 9% | 4% | Skype | 6% | 5% | 8% | Wp.pl | 6% | 5% | 8% | NaszaKlasa | 6% | 6% | 5% | Microsoft Office | 5% | 6% | 4% | Linux | 5% | 1% | 9% | Facebook | 5% | 5% | 5% | o2.pl | 3% | 3% | 4% | Gazeta.pl | 3% | 4% | 2% | Interia.pl | 2% | 2% | 1% | Goldeline | 1% | 1% | 1% | Grono | 1% | 0% | 2% | Linkedin | 1% | 1% | 0% | Fotka | 1% | 1% | 0% | Profeo | 1% | 0% | 1% | Pudelek.pl | 0% | 1% | 0% | Nota metodologiczna – jak zrealizowano badanie:
Badanie zrealizowano na panelu internautów GG Network S.A.
w ramach projektu GG Opinion Detector.
Próba N=515 osób,
struktura próby tożsama ze strukturą internautów ze względu na wiek,
płeć,
wykształcenie i wielkość miejscowości zamieszkania.
Pomiar przeprowadzony wśród użytkowników komunikatora Gadu-Gadu.
Obecnie Gadu-Gadu posiada prawie 15 mln kont.
źródło: GG
@@@zbvt@@@
|