News  
Telefonia VoIP. Od czego zacząć i jak w prosty sposób korzystać?
Skontaktuj się nami
Kontakt handlowy:
telefon 22-242-81-00
faks 22-266-01-30
mob. 796-097-197
email
Zadaj pytanie przez:
Formularz kontaktowy
Bramki VoIP

Cisco SPA112
Cisco SPA122
 Cisco SPA232D-G7
 Cisco SPA302D-G7
 Cisco SPA302DKIT-G7
Linksys SPA8000-G5
Linksys SPA8800
Grandstream HT-502
Grandstream HT-503
Grandstream HT-701
Grandstream HT-702
Grandstream HT-704
Grandstream GXW-4004
Grandstream GXW-4008
Grandstream GXW-4024
Grandstream GXW-4104
Grandstream GXW-4108
 VoIPoint CVA-2S
Linksys WRP400-G2
Cisco SRP521W-K9-G5
Cisco SRP526W-K9-G5
Cisco SRP527W-K9-G5
 Cisco SRP541W-E-K9
 Cisco SRP546W-E-K9
 Cisco SRP547W-E-K9

 

Program Partnerski
Jeśli Twoja firma, chce zwiększyć portfolio produktów oraz uzyskać dodatkowe dochody, przystąp do Programu Partnerskiego BramkiVoIP.pl.
Rozwiązania VoIP
Wybierz dla siebie rozwiązanie oparte na technologii VoIP
 Numer wewnętrzny centralki PABX wyniesiony do innej lokalizacji - bez udziału operatora VoIP
 Połączenie dwóch lokalizacji bramkami VoIP bez udziału operatora VoIP
 Korzystanie z telefonii VoIP przez użytkowników centralki PABX
 Numer linii analogowej i numer VoIP w jednym telefonie
 Odbieranie połączeń z dwóch numerów VoIP w jednym aparacie telefonicznym
 Odbieranie połączeń z kilku numerów VoIP na jednym telefonie
 Darmowe połączenia telefoniczne pomiędzy różnymi lokalizacjami z użyciem operatora VoIP
 Dzwonienie przez Internet bez włączonego komputera
 
Przeszukaj serwis:
Zagrożenia w polskim Internecie


Wielki wyciek danych polskich internautów, złośliwe pliki PDF, dyskusja wokół blokowania i filtrowania, zamieszanie związane z robakiem Conficker oraz złośliwy skrypt na popularnej witrynie Pajacyk.pl to według autorów Raportu CERT Polska najciekawsze wydarzenia związane z bezpieczeństwem teleinformatycznym w 2009 r.

@@@reklama@@@

CERT Polska jest zespołem reagującym na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w sieci, działającym w ramach Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej NASK.

W 2009 r. do zespołu zgłoszonych zostało niemal 1 300 incydentów. Wśród nich najwięcej jest obraźliwych i nielegalnych treści oraz oszustw komputerowych (phisingu), które razem stanowią dwie trzecie wszystkich incydentów. Mniej więcej co siódme zgłoszenie dotyczyło złośliwego oprogramowania.

Jak wskazują autorzy raportu, klienci polskich banków są coraz bardziej zagrożeni, ponieważ przestępcy z roku na rok ulepszają metody kradzieży danych i ukrywania swojej obecności przed ofiarą.

Najwięcej zgłoszeń trafiło do zespołu od innych instytucji ds. bezpieczeństwa (40, 1 proc.). Natomiast ponad 27 proc. incydentów, dotyczących przede wszystkim phishingu, zgłosiły banki lub podmioty je reprezentujące. Wśród atakujących aż 63 proc. stanowiły najczęściej małe firmy komercyjne, co niestety świadczy tylko o słabym zabezpieczeniu sieci przez przedsiębiorców, którzy coraz częściej kupują w komercyjne łącza internetowe.

Raport zawiera interesujące podsumowanie, będące analizą najciekawszych wydarzeń związanych z bezpieczeństwem, które miały miejsce w 2009 r. CERT Polska zalicza do nich m.in. „wielki wyciek danych”, który nastąpił pod koniec listopada 2009 r. Jak się okazało, za sprawą upublicznienia danych internautów stała ich własna niefrasobliwość. Wszystko wskazuje na to, że dane te zostały pozyskane prosto z zainfekowanych komputerów użytkowników. „Zainstalowane na takich komputerach złośliwe oprogramowanie(…), wyłapuje poufne dane i przesyła je na określony serwer.” – piszą autorzy raportu i dodają obserwację, że wielu użytkowników korzysta nie tylko z tej samej nazwy użytkownika, ale również z tego samego hasła. „Oznacza to, że wystarczy uzyskać hasło danego użytkownika do jednego gorzej zabezpieczonego serwisu, aby mieć dostęp do innych serwisów, w których jest on zarejestrowany”.

Raport dostarcza zatem nie tylko faktów i ich analiz dotyczących zagrożeń bezpieczeństwa teleinformatycznego dla fachowców, ale stanowi cenne źródło wiedzy również dla zwykłego użytkownika Internetu.

CERT Polska publikuje swoje raporty od 1996 r., a od siedmiu lat przygotowuje statystyki dotyczące przypadków naruszenia bezpieczeństwa teleinformatycznego w polskich zasobach internetowych zgodnie z klasyfikacją wypracowaną w ramach projektu eCSIRT.net.

Oprócz analiz incydentów zgłoszonych do zespołu w 2009 r. w publikacji znalazł się także raport z systemu ARAKIS, którego podstawowym zadaniem jest dodatkowa ochrona lokalnych sieci. System zbiera dane m.in. z 60 sond zainstalowanych w różnych instytucjach państwowych oraz sieci NASK.

„Wykrywane były przede wszystkim wewnętrzne infekcje spowodowane przez robaki i wirusy, ewentualnie próby ataków ze źródeł zewnętrznych lub przez wiadomość email. Szybka detekcja infekcji wewnątrz sieci uczestników systemu zapobiegała dalszemu rozprzestrzenianiu się zagrożenia.” – czytamy w raporcie. W 2009 r. wygenerowanych zostało 15 341 alarmów, to o 4 000 więcej niż rok wcześniej.

Raport jest dostępny tutaj.

źródło: NASK

@@@zbvt@@@

 Bezpieczeństwo i prywatność  Bezpieczeństwo i prywatność  Formy odbioru i płatności  Formy odbioru i płatności  Regulamin  Regulamin  Kontakt  Kontakt  Czytaj o VoIP  Czytaj o VoIP
  tanie połączenia voip   telefonia voip
© 2006-2016 BramkiVoIP.pl.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl
Bramka VoIP Cisco SPA112