GN Netcom,
wiodący producent zestawów słuchawkowych pod marką Jabra,
przedstawił strategię biznesową na drugą połowę 2010 roku.
Firma zmierza w kierunku intensywnego wzrostu dzięki partnerstwu strategicznemu z czołowymi przedstawicielami ze swojego segmentu,
wykorzystaniu wzrostu w sektorze zestawów słuchawkowych i głośnomówiących oraz uproszczeniu modelu biznesowego.
Dyrektor generalny GN Netcom,
Mogens Elsberg,
potwierdził jednocześnie,
że głównym celem firmy pozostaje wprowadzanie na rynek najlepszych technologii pod marką Jabra,
które ułatwiają komunikację.
@@@reklama@@@
W Polsce,
w segmencie zestawów call center oraz biurowych,
firma intensywnie rozwija program partnerski dla resellerów,
pragnąc wspierać ich zarówno w fazie przedsprzedażowej,
jak i posprzedażowej.
GN Netcom rozszerza na gruncie lokalnym współpracę z kluczowymi partnerami takimi jak Alcatel-Lucent,
Avaya,
Cisco,
HP,
IBM,
Microsoft,
Polycom,
Siemens.
Ponadto firma intensywnie inwestuje w pracowników w Polsce.
„Prognozy przewidują,
że bieżący rok będzie stabilny,
ale jego wartość pozostanie niezmieniona.
Aktywne działania,
które podjęliśmy już w ubiegłym roku,
aby zoptymalizować działalność GN Netcom,
spowodowały,
że jesteśmy przygotowani na rozwój i ożywienie gospodarcze” - powiedział Jiri Krejci,
Dyrektor Regionalny segmentu CC&O na rynek Europy Wschodniej w GN Netcom.
Jabra rozwija partnerstwo strategiczne
Według aktualnych analiz,
wartość rynku Unified Communications (UC) wynosi obecnie 302 miliony USD i ma zwiększyć się o 1400 procent w ciągu najbliższych pięciu lat,
osiągając kwotę 4,2 miliarda USD.
Aby wykorzystać rozwój rynku,
Jabra podejmuje działania mające zapewnić jej miejsce w czołówce branży.
Firma współpracuje z partnerami,
aby zapewnić wszystkim produktom stosowne certyfikaty i zgodność z rozwiązaniami UC.
Partnerstwo z takimi firmami jak Microsoft,
Cisco czy Avaya otwiera nowe kanały dla sprzedaży produktów Jabra.
Jabra wykorzystuje wzrost w segmencie stereofonicznych zestawów słuchawkowych i zestawów głośnomówiących
Obecnie notuje się dynamiczny rozwój segmentu zestawów słuchawkowych Bluetooth stereo oraz zestawów głośnomówiących.
Do wzrostu zapotrzebowania na produkty z tego ostatniego segmentu przyczynia się prawodawstwo wielu krajów zabraniające rozmów przez telefon komórkowy podczas prowadzenia samochodu.
Firma jest już przygotowana do wykorzystania tego wzrostu.
„Konsekwentnie rozwijamy portfolio zestawów głośnomówiących i urządzeń stereo,
odpowiadając na zapotrzebowanie rynku.
Jednocześnie z roku na rok powiększamy udział w segmencie słuchawek bezprzewodowych mono,
który ciągle stanowi największą część światowego rynku urządzeń Bluetooth” - powiedział Tomasz Pietruszka,
Dyrektor Regionalny segmentu Mobile na rynki Europy Wschodniej i Rosji w GN Netcom.
Analitycy branżowi przewidują,
że globalne przychody ze sprzedaży stereofonicznych zestawów słuchawkowych Bluetooth będą rosły w 2010 r.
w tempie 5%,
czyli wyższym od średniej.
Sektor stereofonicznych zestawów słuchawkowych oraz zestawów głośnomówiących jest nadal w początkowej fazie rozwoju,
co zapewnia firmie atrakcyjne perspektywy wzrostu.
Intensywny udział marki Jabra w rynku Unified Communications
Jabra uzyskała znaczny udział w rynku komunikacji zunifikowanej (UC) – jako pierwszy producent wprowadziła gamę komplementarnych rozwiązań,
w tym serię Jabra GO™ 6400 i Jabra PRO™ 9400.
Są to pierwsze bezprzewodowe zestawy słuchawkowe z intuicyjnymi ekranami dotykowymi,
które łączą zalety softphone’u,
telefonu stacjonarnego i komórkowego.
Dzięki zaprezentowaniu tych produktów,
Jabra wywarła istotny wpływ na rozwój sektora zestawów słuchawkowych i zestawów głośnomówiących.
Jabra upraszcza model biznesowy
W 2009 roku Jabra wprowadziła znaczące zmiany w modelu biznesowym obejmujące łańcuch dostaw oraz ofertę produktową.
Jabra pracuje w modelu outsourcingowym,
co sprawia,
że zarówno firma,
jak i jej partnerzy są dobrze przygotowani do zarządzania zapasami i produkcją.
Ponadto Jabra współpracuje wyłącznie z dystrybutorami i sprzedawcami.
Firma całkowicie przebudowała ofertę w sektorze produktów mobilnych i przeznaczonych do Call Center & Office (CC&O).
Poczyniła jednocześnie inwestycje z myślą o wprowadzaniu na rynek nowych produktów,
przy silnym wsparciu ze strony działów badań i rozwoju,
sprzedaży oraz marketingu.
źródło: Jabra
@@@zbvt@@@
|