News  
Telefonia VoIP. Od czego zacząć i jak w prosty sposób korzystać?
Skontaktuj się nami
Kontakt handlowy:
telefon 22-242-81-00
faks 22-266-01-30
mob. 796-097-197
email
Zadaj pytanie przez:
Formularz kontaktowy
Bramki VoIP

Cisco SPA112
Cisco SPA122
 Cisco SPA232D-G7
 Cisco SPA302D-G7
 Cisco SPA302DKIT-G7
Linksys SPA8000-G5
Linksys SPA8800
Grandstream HT-502
Grandstream HT-503
Grandstream HT-701
Grandstream HT-702
Grandstream HT-704
Grandstream GXW-4004
Grandstream GXW-4008
Grandstream GXW-4024
Grandstream GXW-4104
Grandstream GXW-4108
 VoIPoint CVA-2S
Linksys WRP400-G2
Cisco SRP521W-K9-G5
Cisco SRP526W-K9-G5
Cisco SRP527W-K9-G5
 Cisco SRP541W-E-K9
 Cisco SRP546W-E-K9
 Cisco SRP547W-E-K9

 

Program Partnerski
Jeśli Twoja firma, chce zwiększyć portfolio produktów oraz uzyskać dodatkowe dochody, przystąp do Programu Partnerskiego BramkiVoIP.pl.
Rozwiązania VoIP
Wybierz dla siebie rozwiązanie oparte na technologii VoIP
 Numer wewnętrzny centralki PABX wyniesiony do innej lokalizacji - bez udziału operatora VoIP
 Połączenie dwóch lokalizacji bramkami VoIP bez udziału operatora VoIP
 Korzystanie z telefonii VoIP przez użytkowników centralki PABX
 Numer linii analogowej i numer VoIP w jednym telefonie
 Odbieranie połączeń z dwóch numerów VoIP w jednym aparacie telefonicznym
 Odbieranie połączeń z kilku numerów VoIP na jednym telefonie
 Darmowe połączenia telefoniczne pomiędzy różnymi lokalizacjami z użyciem operatora VoIP
 Dzwonienie przez Internet bez włączonego komputera
 
Przeszukaj serwis:
TP SA złożyła wniosek o dopłatę do usługi powszechnej


W dniu 30 czerwca 2010 r. Telekomunikacja Polska SA wystąpiła z wnioskiem o przyznanie dopłaty 236 166 485,33 zł do kosztu netto świadczenia usługi powszechnej w 2009 r.

@@@reklama@@@

Celem usługi powszechnej jest zapewnienie wszystkim użytkownikom końcowym na terenie całego kraju dostępu do podstawowych usług telefonicznych zarówno pod względem fizycznym jak i ekonomicznym (przystępnych cenowo).

Do usługi powszechnej zalicza się:

  • przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej dalej „ISDN",
  • utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa w pkt 1, w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych,
  • połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet,
  • udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów,
  • świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych,
  • świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

Zgodnie z art. 82 ustawy Pt, usługę powszechną świadczy przedsiębiorca wyznaczony do świadczenia tej usługi albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład. Decyzją Prezesa UKE z dnia 5 maja 2006 r. przedsiębiorcą wyznaczonym została Telekomunikacja Polska SA.

Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pt, przedsiębiorcy wyznaczonemu, przysługuje dopłata w przypadku nierentowności usług wchodzących w skład usługi powszechnej. Powyższą dopłatę przyznaje Prezes UKE, w wysokości kosztu netto świadczenia usługi powszechnej.

Przedsiębiorca wyznaczony może złożyć wniosek o przyznanie dopłaty w okresie sześciu miesięcy od zakończenia roku kalendarzowego, w którym - zdaniem tego przedsiębiorcy - wystąpił koszt netto (art. 96 ust. 1 ustawy Pt).

Pierwszy wniosek o przyznanie dopłaty do kosztu netto świadczenia usługi powszechnej za rok 2006, zgodnie z art. 96 ust. 1 ustawy Pt TP złożyła w 2007 r. Po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, Prezes UKE odmówił przyznania wnioskowanej dopłaty, a następnie - na skutek złożenia przez TP wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy - Prezes UKE wydał decyzję utrzymującą w mocy decyzję pierwszej instancji.

Na skutek wniesienia przez TP skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, sąd uchylił obie decyzje Prezesa UKE. Powodem uchylenia ww. decyzji było niepoprawne powołanie biegłego rewidenta do przeprowadzenia analizy dokumentacji, zgodnie z art. 96 ust. 2 ustawy Pt. Wyrok WSA został potwierdzony w drugiej połowie 2009 r. wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego, wydanego na skutek wniesienia przez Prezesa UKE skargi kasacyjnej.

Wobec powyższego, postępowanie administracyjne toczy się ponownie przed Prezesem UKE.

W 2008 r. TP złożyła wniosek o przyznanie dopłaty do kosztu netto świadczenia usługi powszechnej za 2007 r., a wnioskiem z 2009 r. - za rok 2008. Obecnie przed Prezesem UKE toczą się cztery postępowania administracyjne o przyznanie dopłaty do kosztu netto za lata 2006 - 2009.

We wszystkich powyższych postępowaniach, prowadzona jest procedura wyboru biegłego rewidenta do przeprowadzenia analizy dokumentacji, o której mowa w art. 96 ust. 2 ustawy Pt. Termin składania ofert upływa w dniu 8 lipca 2010 r. Wybrany biegły rewident dokona analizy dokumentacji złożonej przez TP, a następnie Prezes UKE wyda decyzje rozstrzygające w przedmiotowych postępowaniach.

Prezes UKE przeanalizował całość zebranego materiału dowodowego, a także dokonał wstępnej weryfikacji kosztu netto świadczenia usługi powszechnej w postępowaniach dotyczących dopłaty za lata 2006-2008 oraz prowadzi analizę wniosku TP o przyznanie dopłaty do kosztu netto za 2009 r. Decyzje w przedmiotowych postępowaniach zostaną wydane niezwłocznie. Zgodnie ze wskazanymi wyrokami WSA i NSA, analiza dokumentacji przeprowadzana przez biegłego rewidenta jest obligatoryjna, zatem wydanie decyzji bez realizacji tego obowiązku po stronie Prezesa UKE, skutkowałoby obarczeniem wydanych decyzji wadą prawną.

Wnioskowana, łączna kwota dopłaty za lata 2006-2009 wynosi ok. 0,8 mld zł.

źródło: UKE

@@@zbvt@@@

 Bezpieczeństwo i prywatność  Bezpieczeństwo i prywatność  Formy odbioru i płatności  Formy odbioru i płatności  Regulamin  Regulamin  Kontakt  Kontakt  Czytaj o VoIP  Czytaj o VoIP
  tanie połączenia voip   telefonia voip
© 2006-2016 BramkiVoIP.pl.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl
Bramka VoIP Cisco SPA112