News  
Telefonia VoIP. Od czego zacząć i jak w prosty sposób korzystać?
Skontaktuj się nami
Kontakt handlowy:
telefon 22-242-81-00
faks 22-266-01-30
mob. 796-097-197
email
Zadaj pytanie przez:
Formularz kontaktowy
Bramki VoIP

Cisco SPA112
Cisco SPA122
 Cisco SPA232D-G7
 Cisco SPA302D-G7
 Cisco SPA302DKIT-G7
Linksys SPA8000-G5
Linksys SPA8800
Grandstream HT-502
Grandstream HT-503
Grandstream HT-701
Grandstream HT-702
Grandstream HT-704
Grandstream GXW-4004
Grandstream GXW-4008
Grandstream GXW-4024
Grandstream GXW-4104
Grandstream GXW-4108
 VoIPoint CVA-2S
Linksys WRP400-G2
Cisco SRP521W-K9-G5
Cisco SRP526W-K9-G5
Cisco SRP527W-K9-G5
 Cisco SRP541W-E-K9
 Cisco SRP546W-E-K9
 Cisco SRP547W-E-K9

 

Program Partnerski
Jeśli Twoja firma, chce zwiększyć portfolio produktów oraz uzyskać dodatkowe dochody, przystąp do Programu Partnerskiego BramkiVoIP.pl.
Rozwiązania VoIP
Wybierz dla siebie rozwiązanie oparte na technologii VoIP
 Numer wewnętrzny centralki PABX wyniesiony do innej lokalizacji - bez udziału operatora VoIP
 Połączenie dwóch lokalizacji bramkami VoIP bez udziału operatora VoIP
 Korzystanie z telefonii VoIP przez użytkowników centralki PABX
 Numer linii analogowej i numer VoIP w jednym telefonie
 Odbieranie połączeń z dwóch numerów VoIP w jednym aparacie telefonicznym
 Odbieranie połączeń z kilku numerów VoIP na jednym telefonie
 Darmowe połączenia telefoniczne pomiędzy różnymi lokalizacjami z użyciem operatora VoIP
 Dzwonienie przez Internet bez włączonego komputera
 
Przeszukaj serwis:
Kary dla Polkomtela i Polskiej Telefonii Cyfrowej


Prezes UKE nałożył kary za uniemożliwianie przenoszenia numerów na operatora sieci Era i operatora sieci Plus.

@@@reklama@@@

Na mocy decyzji z 30 lipca 2010 r. na Polkomtel została nałożona kara w wysokości 510 tys. zł. Polska Telefonia Cyfrowa zapłaci 69 tys. zł. Operatorzy telekomunikacyjni naruszyli przepisy dające abonentom prawo do przeniesienia numeru telefonicznego do innej sieci. Zgodnie z art. 71 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej lub użytkownik końcowy usługi przedpłaconej może żądać przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie dostawcy usług.

Kara dla Polkomtela

W dniu 30 lipca 2010 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał decyzję o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 510 000 złotych na Polkomtel SA za uniemożliwienie korzystania z uprawnień do przeniesienia przydzielonego numeru, o których mowa w art. 71 Pt.

W trakcie przeprowadzonego postępowania administracyjnego, w oparciu o zebrany materiał dowodowy, Prezes UKE stwierdził naruszenie przez Polkomtel obowiązków:

  • realizacji uprawnień abonentów do przeniesienia przydzielonego numeru, gdy istnieje możliwości ich realizacji (art. 71 ust 1 w związku z art. 74 ust. 1 Pt);
  • realizacji uprawnień do przeniesienia przydzielonego numeru abonentów w ciągu jednego dnia roboczego (§ 6 ust. 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych);
  • przeniesienia przydzielonego numeru bez przerwy, w świadczeniu usług telekomunikacyjnych, dłuższej niż 3 godziny w porze nocnej pomiędzy godziną 0.00 a 3.00  (§ 6 ust. 8 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych).

W związku z powyższym Prezes UKE uznał, że w zaistniałym stanie faktycznym doszło do wypełnienia dyspozycji normy wynikającej art. 209 ust. 1 pkt 16 Pt, zgodnie z którym karze podlega ten, kto uniemożliwia korzystanie z uprawnień do przeniesienia przydzielonego numeru.

Oceniając zakres naruszenia Prezes UKE wziął także pod uwagę, iż pozbawienie lub ograniczenie możliwości korzystania przez użytkowników z usług telekomunikacyjnych przez określony czas, dłuższy aniżeli przewidziany przepisami rozporządzenia, miało negatywne konsekwencje, w szczególności dla użytkowników będących przedsiębiorcami.

Ponadto Prezes UKE zwrócił również uwagę na to, że ograniczenie możliwości korzystania z usług telekomunikacyjnych przez okres 29 dni dotknęło sześć numerów należących do Urzędu Miasta Raciborza, co jest szczególnie istotne z uwagi na charakter działania tej instytucji.

Kara dla Polskiej Telefonii Cyfrowej

W dniu 30 lipca 2010 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał decyzję o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 69 000 zł na PTC sp. z o.o. za uniemożliwianie korzystania z uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru, o którym mowa w art. 71 ust. 1 pkt 2 Pt.

W trakcie przeprowadzonego postępowania administracyjnego, w oparciu o zebrany materiał dowodowy, Prezes UKE stwierdził naruszenie przez PTC obowiązków:

  • uniemożliwiania korzystania z uprawnienia do przeniesienia przydzielonego numeru, polegającym na dwukrotnej odmowie abonentowi przeniesienia numeru (art. 71 ust. 1 pkt 2 Pt);
  • przeniesienia numeru przydzielonego bez przerwy, w świadczeniu usług telekomunikacyjnych, dłuższej niż 3 godziny w porze nocnej pomiędzy godziną 0.00 a 3.00  (§ 6 ust. 8 pkt 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych).

W związku z powyższym Prezes UKE uznał, że w zaistniałym stanie faktycznym doszło do wypełnienia dyspozycji normy wynikającej art. 209 ust. 1 pkt 16 Pt, zgodnie z którym karze podlega ten, kto uniemożliwia korzystanie z uprawnień do przeniesienia przydzielonego numeru.

Dokonując oceny zakresu naruszenia Prezes UKE wziął pod uwagę fakt, iż PTC ostatecznie usunęła naruszenia polegające na ograniczeniu możliwości świadczenia usług telekomunikacyjnych. PTC doprowadziła także do przeniesienia numeru abonenta, co należy ocenić jako usunięcie skutków naruszenia, którym była dwukrotna bezpodstawna odmowa przeniesienia numeru. Prezes UKE wziął także pod uwagę, iż Spółka starała się zadośćuczynić utrudnieniom w postaci rekompensaty.

Niemniej podkreślić należy, że dokonane przez Spółkę naruszenie przepisów Prawa telekomunikacyjnego dotyczy praw konsumentów, które pozostają pod szczególnym nadzorem Prezesa UKE, z uwagi na funkcję ochronną Prawa telekomunikacyjnego w relacji konsument - przedsiębiorca telekomunikacyjny. Pomimo teoretycznie równoprawnej pozycji obu stron umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych pozycja konsumenta jest częstokroć faktycznie nierównoprawna - tak jak w przypadku zmiany regulaminu przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego. Wobec powyższego Prezes UKE, jako organ administracji publicznej, mający narzędzia służące dyscyplinowaniu przedsiębiorców telekomunikacyjnych i skłanianiu ich do przestrzegania przepisów Prawa telekomunikacyjnego, podjął przedmiotową decyzją działania mające na celu doprowadzenie do stanu, w którym Spółka w przyszłości nie będzie naruszała powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

źródło: UKE

@@@dt@@@

 Bezpieczeństwo i prywatność  Bezpieczeństwo i prywatność  Formy odbioru i płatności  Formy odbioru i płatności  Regulamin  Regulamin  Kontakt  Kontakt  Czytaj o VoIP  Czytaj o VoIP
  tanie połączenia voip   telefonia voip
© 2006-2016 BramkiVoIP.pl.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl
Bramka VoIP Cisco SPA112