News  
Telefonia VoIP. Od czego zacząć i jak w prosty sposób korzystać?
Skontaktuj się nami
Kontakt handlowy:
telefon 22-242-81-00
faks 22-266-01-30
mob. 796-097-197
email
Zadaj pytanie przez:
Formularz kontaktowy
Bramki VoIP

Cisco SPA112
Cisco SPA122
 Cisco SPA232D-G7
 Cisco SPA302D-G7
 Cisco SPA302DKIT-G7
Linksys SPA8000-G5
Linksys SPA8800
Grandstream HT-502
Grandstream HT-503
Grandstream HT-701
Grandstream HT-702
Grandstream HT-704
Grandstream GXW-4004
Grandstream GXW-4008
Grandstream GXW-4024
Grandstream GXW-4104
Grandstream GXW-4108
 VoIPoint CVA-2S
Linksys WRP400-G2
Cisco SRP521W-K9-G5
Cisco SRP526W-K9-G5
Cisco SRP527W-K9-G5
 Cisco SRP541W-E-K9
 Cisco SRP546W-E-K9
 Cisco SRP547W-E-K9

 

Program Partnerski
Jeśli Twoja firma, chce zwiększyć portfolio produktów oraz uzyskać dodatkowe dochody, przystąp do Programu Partnerskiego BramkiVoIP.pl.
Rozwiązania VoIP
Wybierz dla siebie rozwiązanie oparte na technologii VoIP
 Numer wewnętrzny centralki PABX wyniesiony do innej lokalizacji - bez udziału operatora VoIP
 Połączenie dwóch lokalizacji bramkami VoIP bez udziału operatora VoIP
 Korzystanie z telefonii VoIP przez użytkowników centralki PABX
 Numer linii analogowej i numer VoIP w jednym telefonie
 Odbieranie połączeń z dwóch numerów VoIP w jednym aparacie telefonicznym
 Odbieranie połączeń z kilku numerów VoIP na jednym telefonie
 Darmowe połączenia telefoniczne pomiędzy różnymi lokalizacjami z użyciem operatora VoIP
 Dzwonienie przez Internet bez włączonego komputera
 
Przeszukaj serwis:
Rola internetu w procesie zakupu usług telekomunikacyjnych

Wyniki badania przeprowadzonego dla IAB przez PBI wskazują, że dla Internautów odpowiedzialnych za zakup usług operatorów i dostawców telekomunikacyjnych internet jest głównym źródłem informacji na temat tej kategorii produktowej. Poszukując w sieci informacji o ofertach i usługach telefonii komórkowej, respondenci najczęściej odwiedzają strony operatorów i dostawców. Internauci chcą tam dowiedzieć się przede wszystkim o cenach i promocjach. Większość z nich oczekuje, że informacje o ofertach telekomunikacyjnych będą jak najszerzej dostępne w internecie.

@@@reklama@@@

Źródła informacji o usługach i ofertach sieci komórkowych
Większość respondentów* wśród źródeł informacji o usługach i ofertach operatorów sieci komórkowych na pierwszym miejscu zdecydowanie wymienia internet (92%). Internauci czerpią swoją wiedzę także z reklamy (64%), od znajomych i rodziny (51%), od konsultantów w salonach i punktach sprzedaży (49%), jak również z ulotek (44%). Biorąc pod uwagę główne media, poza-internetowe źródła wiedzy są wskazywane przez badanych rzadziej – programy telewizyjne i audycje radiowe (41% wskazań), czasopisma kolorowe (25%).

Źródła informacji o usługach i ofertach operatorów telekomunikacyjnych – zestawienie
Oferty sieci telefonii komórkowej na tle innych usług telekomunikacyjnych cieszą się ogólnie większym zainteresowaniem, jednak ich ranking jest taki sam bądź zbliżony, jak w przypadku usług i ofert platform satelitarnych, operatorów telewizji kablowej i telefonii stacjonarnej.

Poszukiwanie informacji o ofertach i usługach telefonii komórkowej
Szukając informacji o ofertach i usługach telefonii komórkowej w internecie, ankietowani zdecydowanie najczęściej sięgają do stron operatorów i dostawców usług (88%). Znaczącym źródłem informacji są również wyszukiwarki (48%) oraz fora lub grupy dyskusyjne (46%). Niektórzy Internauci szukają w sieci ww. informacji także w serwisach specjalistycznych (32%), natomiast tylko 7% badanych poszukuje ich na blogach.

Biorąc pod uwagę typy informacji na temat usług i ofert operatorów telefonii komórkowej, respondenci przede wszystkim poszukują w internecie wiedzy o cenach (87%) i ofertach promocyjnych (81%). Duża część badanych jest zainteresowana także informacjami o szczegółach oferty (71%) oraz o modelach telefonów (67%). Znacząca grupa respondentów szuka informacji o usługach operatorów (57%), jak również opinii innych użytkowników na temat konkretnych ofert (49%). Jedna trzecia badanych szuka online informacji na temat dostępu do internetu za pomocą telefonu komórkowego.

Rola internetu w procesie zakupu usług sieci komórkowych
Z odpowiedzi respondentów wynika, że internet pełni istotną rolę w procesie poszukiwania informacji na temat ofert i usług sieci komórkowych oraz planowaniu zakupu. Z punktu widzenia operatorów telefonii komórkowej oraz ich obecności w sieci, niebagatelne znaczenie ma informacja, że 81%[1] pytanych jest zdania, że internet jest bardzo dobrym miejscem, aby dowiadywać się o nowościach w ofercie. Ponadto, 78%[2] respondentów oczekuje, że informacje o usługach i ofertach sieci komórkowych będą jak najszerzej obecne w internecie.

Rola reklamy w procesie podejmowania decyzji o zakupie usług sieci komórkowych
Z raportu wynika, że aż 88% respondentów spotkało się w internecie z reklamami telefonii komórkowej. Osoby te najlepiej kojarzą reklamy online marki Orange (61%) oraz Play (59%). Z reklamami Ery spotkało się 48% badanych, natomiast reklamy Plusa kojarzy 45% respondentów. Wśród reklam ofert prepaid, najlepiej rozpoznawane jest Heyah (40% wskazań). Pozostałe oferty telefonii komórkowej na kartę są kojarzone przez nie więcej niż 27% badanych.

Najbardziej poszukiwane funkcjonalności nowych telefonów komórkowych
Respondenci zapytani o najważniejsze funkcjonalności nowego telefonu komórkowego, który chcieliby kupić, na pierwszym miejscu wymieniają aparat fotograficzny (46% wskazań). Poszukują także modeli telefonów z dostępem do internetu przez wifi (32%), odtwarzaczem plików muzycznych [mp3] (32%) oraz funkcją bluetooth (31%). Dla jednej czwartej badanych nowy telefon powinien być wyposażony w system nawigacji GPS. Co piąty ankietowany jest zainteresowany kupnem aparatu wyposażonego w ekran dotykowy (23%) oraz szybki dostęp do internetu w standardzie 3G (21%). Pozostałe funkcjonalności nowych telefonów komórkowych uzyskały nie więcej niż 16% wskazań. Z poniższej listy można wnioskować, że najbardziej poszukiwanymi funkcjonalnościami nowych telefonów są usługi transmisji danych – dostęp do internetu (wifi, 3G), GPS i bluetooth.

O badaniu:
Wywiady zrealizowano metodą CAWI (web survey). Respondentów rekrutowano spośród panelu badawczego GfK Polonia, jednego z największych access paneli w Polsce.

*Respondentami były osoby, które:
• korzystają w celach prywatnych z telefonu komórkowego oraz współ/decydowały o wyborze oferty/operatora telefonu,
• nie posiadają telefonu komórkowego ale planują jego zakup,
• współ/decydowały o zakupie oferty na telefon stacjonarny,
• współ/decydowały o zakupie oferty na telewizję kablową,
• współ/decydowały o zakupie oferty na telewizję satelitarną.

Strukturę próby, wg płci, wieku i wykształcenia, oparto na danych o osobach decydujących o wyborze operatora telefonu komórkowego z badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres kwiecień – wrzesień 2010 roku. Grupa ta stanowi 37,4% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15+ daje 11,27 miliona osób.

Wielkość badanej próby wyniosła 1000 osób, co oznacza iż maksymalny błąd pomiaru wynosi +/-3,1%.
Wywiady przeprowadzono w dniach 28 listopada – 3 grudnia 2010 roku.

Pełną wersję raportu „Rola internetu w procesie zakupu usług telekomunikacyjnych” (106 slajdów) można zakupić w IAB Polska. Biuro IAB dysponuje także innymi raportami z tego cyklu badawczego.

[1] Odsetek wskazań „zdecydowanie tak” oraz „tak”.
[2] Jak wyżej.

źródło: IAB

@@@dt@@@

 Bezpieczeństwo i prywatność  Bezpieczeństwo i prywatność  Formy odbioru i płatności  Formy odbioru i płatności  Regulamin  Regulamin  Kontakt  Kontakt  Czytaj o VoIP  Czytaj o VoIP
  tanie połączenia voip   telefonia voip
© 2006-2016 BramkiVoIP.pl.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt & cms: www.zstudio.pl
Bramka VoIP Cisco SPA112