Pierwsza edycja organizowanego przez firmę Nokia konkursu Ovi Developers' Challenge została zakończona. I miejsce zajął Piotr Ostiak,
twórca aplikacji „Potrząsacz”.
II miejsce przypadło Sławomirowi Baranowskiemu,
twórcy „VoMo”,
a III Tomaszowi Witkowskiemu za „mikroAnagramy”.
Zwycięska praca zostanie udostępniona w Ovi Sklepie - internetowej platformie z aplikacjami,
grami i multimediami na urządzenia Nokia (http://store.ovi.com/),
a jej autor otrzymuje 30 000 PLN.
Osoby,
które zajęły drugie i trzecie miejsce otrzymują odpowiednio 15 000 i 5000 PLN.
@@@reklama@@@
Tegoroczna edycja Ovi Developers' rozpoczęła się 25 lutego 2010 roku i była podzielona na dwie części.
W I części konkursu mógł wziąć udział każdy,
kto interesuje się mobilnymi rozwiązaniami.
Zadaniem uczestników było przesłanie ciekawego projektu aplikacji na telefon.
Termin zgłaszania prac upłynął 22 marca 2010 r.,
a 28 marca zakończyło się głosowanie Internautów,
którzy również wybierali najlepsze prace.
Autorzy 20 najlepszych - zdaniem jury - pomysłów otrzymali 10 telefonów Nokia N900 i 10 telefonów Nokia N97 Mini.
Takie same nagrody otrzymali autorzy 20 prac,
które zdobyły największą liczbę głosów wśród Internautów głosujących na aplikacje na stronie http://www.developerschallenge.pl/.
Łącznie zostało zgłoszonych około 3 tys.
pomysłów na aplikacje,
a w głosowaniu i ocenie prac brało udział ponad 10 tys.
Internautów.
Trzy ze zwycięskich pomysłów zostaną napisane w postaci aplikacji i zamieszczone w Ovi Sklepie.
II część konkursu przeznaczona była dla osób,
które maję pewne doświadczenie w programowaniu.
Nagrodą za napisanie zwycięskich aplikacji w ramach Ovi Developers’ Challenge było udostępnienie pracy w Ovi Sklepie oraz 30 000 PLN.
Termin nadsyłania prac w tej części konkursu upłynął 30 maja 2010 roku,
a wyboru zwycięskich prac dokonało jury w składzie: Piotr Bubak (Nokia),
Marek Filipiak (Psiloc),
Michał Jerz (My-Symbian.com),
Konstanty Młynarczyk (CHIP) oraz Zbigniew Urbański (TVN Turbo).
Zgodnie z zapowiedzią na konferencji prasowej otwierającej konkurs,
ocena wszystkich zgłoszonych aplikacji była przez Jury rozpatrywana pod kątem atrakcyjności pomysłu,
wykonania i zaawansowania technologicznego oraz potencjału rynkowego.
Miejsce Pierwsze –aplikacja „Potrząsacz” - Piotr Ostiak
„Potrząsacz” to aplikacja rozrywkowa,
dzięki której użytkownik znajdzie odpowiedź na wiele nurtujących go pytań.
Co należy zrobić,
by tak się stało? Wystarczy potrząsnąć telefonem,
a ten wskaże nam osobę z książki adresowej – to ona będzie rezultatem naszych poszukiwań
Jak możemy przeczytać w komentarzu Jury: „Potrząsacz” stanowi ciekawą propozycję nie tylko dla indywidualnego użytkownika,
ale przede wszystkim dla grup znajomych,
czy też społeczności,
nie pozostawia żadnych uwag,
co do wykonania i zintegrowania z funkcjami telefonu,
a ponadto ze względu na powyższe aspekty daje dużą szansę na dotarcie do znaczącej liczby użytkowników.
Pomysł jest na tyle ciekawy i otwarty,
że daje też dużą możliwość i swobodę dalszego rozwoju,
dołączania dalszych fraz,
grup tematycznych,
itd.”
Miejsce Drugie – „VoMo” - Sławomir Baranowski
„VoMo” to aplikacja,
dzięki której możemy modulować nagrany przez siebie głosu na jeden z podanych sposobów.
Zmodyfikowany dźwięk możemy później ustawić jako dzwonek lub wysłać znajomym za pomocą MMS-a albo Bluetoothem.
Aplikacja „Voice Modulator” została nagrodzona przede wszystkim ze względu zaawansowanie technologiczne (chociażby implementację mechanizmu modyfikacji dźwięku),
staranność wykonania i łatwość natychmiastowej komunikacji z innymi dzięki wbudowanemu mechanizmowi łatwego i szybkiego dzielenia się zmodyfikowanymi nagraniami poprzez MMS.
Miejsce Trzecie – „mikroAnagramy” - Tomasz Witkowski
„mikroAnagramy” to wciągająca gra mobilna.
Zadaniem uczestnika jest ułożenie z podanych liter danego słowa.
Gra ma charakter edukacyjny,
ale może wciągnąć nie tylko małe dzieci,
ale i dorosłych.
Aplikacja ta napisana jest w J2ME,
a zatem dostępność znaczącej liczby modeli telefonów obsługujących tę platformę i kompatybilnych z Ovi Sklepem miała znaczny wpływ na ocenę.
Ale to nie jedyne zalety – gra jest bardzo starannie wykonana,
a zastosowanie ciekawego interfejsu wprowadzania kolejnych liter zaskakująco dobrze się sprawdza.
Aplikacja jest kompatybilna także z mniej zaawansowanymi urządzeniami,
co bardzo dobrze się wpisuje w model dostarczenia ciekawej i jednocześnie edukacyjnej rozrywki dla najmłodszych użytkowników aplikacji w telefonach.
W Ovi Developers’ Challenge przyznano także wyróżnienie,
za które autor otrzymał Nokia Booklet 3G.
Wyróżnienie – „MyIntime” - Michał Strug
„MyIntime” to aplikacja pozwalająca na kontrolowanie i przeglądanie kalendarza cyklu.
Została ona wyróżniona nagrodą specjalną z kilku powodów.
Jak czytamy w werdykcie: „Pomysł na takie zastosowanie możliwości telefonu nie jest nowy,
ale jednocześnie jest to pierwsza znana nam implementacja tego pomysłu w języku polskim.
Ponadto na dużą uwagę zasługuje bardzo staranne wykonanie graficzne i dbałość o szczegóły.
O wyróżnieniu zdecydował także bardzo prosty aspekt zastosowania długoterminowego planowania w telefonie,
czyli urządzeniu,
które zawsze mamy przy sobie,
co w naturalny sposób ułatwia korzystanie z tej aplikacji”.
źródło: Nokia
@@@dt@@@
|