W bezpośredniej reakcji na rosnące zapotrzebowanie na usługi zarządzane,
zarówno w Chinach,
jak i na całym świecie,
Ericsson zwiększa swój potencjał i zakres możliwości w tej dziedzinie,
zapowiadając otwarcie nowego globalnego centrum sterowania sieciami (GNOC) w Chinach.
@@@reklama@@@
„Dzięki naszej pozycji dostawcy usług telekomunikacyjnych numer jeden na świecie,
przyciągamy ciągle nowe talenty i pomysły,
które przekładają się na innowacje wdrażane w bieżącym działaniu” — mówi Magnus Mandersson,
szef działu usług globalnych w firmie Ericsson.
„Kładziemy nacisk na równowagę między potencjałem globalnym a lokalnym,
widząc w tym klucz do osiągnięcia najważniejszego celu naszych klientów,
czyli poprawy poziomu zadowolenia konsumentów i usprawnienia działania.
Z radością obserwujemy rosnące stale zapotrzebowanie na nasze usługi zarządzane,
zarówno w sferze sieci tradycyjnych,
jak i dotyczące sieci informatycznych”.
Oprócz nowego globalnego centrum sterowania siecią firma Ericsson posiada trzy takie ośrodki na świecie,
zlokalizowane w Rumunii,
Indiach i Meksyku.
Globalne centrum usługowe (GSC) w Indiach zatrudnia obecnie ponad 5000 ekspertów i mieści największe na świecie globalne centrum sterowania sieciami.
W Chinach firma Ericsson posiadała dotychczas oddział usługowy świadczący szeroki zakres usług,
jak np.
obsługa klienta,
projektowanie i optymalizacja sieci,
integracja systemów,
wdrażanie sieci oraz obsługa zdarzeń specjalnych,
które będą się znakomicie uzupełniały z ofertą nowego centrum sterowania.
Początkowo w centrum sterowania będzie pracowało 300 osób,
ale w ciągu 3–6 miesięcy ich liczba wzrośnie do 500.
Ericsson zarządza obecnie sieciami,
z których korzysta ponad 800 milionów abonentów,
z których ponad połowa jest obsługiwana przez te globalne centra sterowania sieciami.
Ericsson stara się uzyskiwać jak największe oszczędności skali,
skupiając te działania,
które można wykonywać zdalnie,
w czterech centrach GSC.
Pozostałe centra są zlokalizowane w Rumunii,
Meksyku i Chinach.
Podstawą mechanizmu świadczenia usług globalnych firmy Ericsson jest posiadanie zintegrowanego modelu,
w którym pracownicy wykonujący usługi na poziomie lokalnym bez przerwy współpracują z regionalnymi centrami kompetencji i globalnym centrum usługowym GSC,
korzystając ze wspólnych procesów,
metod i narzędzi.
Przykładem tego podejścia jest platforma świadczenia usług zarządzanych,
czyli zestaw narzędzi umożliwiających skuteczne sterowanie siecią telekomunikacyjną,
zarówno lokalnie,
jak i ze zdalnych centrów sterowania.
Z platformy tej korzysta wewnętrznie w firmie Ericsson ponad 22 000 osób z prawie 100 krajów.
Ogółem Ericsson posiada 50 000 własnych specjalistów ds.
usług w 180 krajach,
w tym 40 000 osób obsługujących bezpośrednio klienta i 10 000,
które pracują w centrach globalnych lub regionalnych.
W sumie 10 000 osób posiada doświadczenie w dziedzinie konsultingu i integracji systemów.
źródło: Ericsson
@@@dt@@@
|