Zaawansowana technologia współdziałania oparta na mechanizmach wideo zapewnia pacjentom kompleksową i bezpieczną - zdalną opiekę medyczną,
porównywalną do wizyty u lekarza domowego lub specjalisty.
@@@reklama@@@
Na konferencji towarzystwa ds.
systemów informacji medycznej i zarządzania medycznego (Healthcare Information and Management Systems Society — HIMSS) w Atlancie firma Cisco Systems poinformowała o dostępności platformy Cisco HealthPresenceTM.
Cisco HealthPresence to zaawansowana platforma technologiczna do zdalnej opieki medycznej,
która umożliwia pacjentom nieporównywalny z jakimkolwiek dotychczasowym rozwiązaniem kontakt z przedstawicielami służby zdrowia w celu uzyskania konsultacji lekarskich.
Tradycyjne rozwiązania z zakresu zdalnej medycyny i zdalnej opieki zdrowotnej opierały się głównie na fizycznym kontakcie ze świadczeniodawcą.
Dodatkowo - Cisco HealthPresence rozwiązuje cztery istotne problemy związanym ze świadczeniem opieki medycznej:
- Dostępność personelu medycznego (ograniczona,
niewystarczająca liczba i wydajność).
- Współdziałanie (konsultacja pacjenta przez kilku lekarzy,
konsylium kilku lekarzy,
spotkania grup pacjentów).
- Wymiana informacji (możliwość współdzielenia i podglądu istotnych informacji medycznych).
- Personalizacja (zaangażowanie pacjentów tak,
aby stali się bardziej aktywnymi uczestnikami konsultacji).
Cisco HealthPresence rozszerza dostęp do usług klinicznych i opieki medycznej.
Rozwiązanie HealthPresence zapewnia nowy,
wyższy poziom jakości konsultacji medycznych,
integrując dwie nowe technologie: Cisco TelePresenceTM i Cisco® Unified Communications.
Dzięki wysokiej jakości usługom wideo i audio oraz możliwości podłączenia urządzeń medycznych,
rozwiązanie Cisco HealthPresence gwarantuje współdziałanie i personalizację na poziomie rzadko osiąganym podczas tradycyjnych konsultacji osobistych.
Pacjenci korzystający z HealthPresence mogą oglądać obrazy i słyszeć dźwięk z różnych urządzeń diagnostycznych,
np.
cyfrowych stetoskopów,
dzięki czemu mogą aktywnie uczestniczyć w konsultacji wspólnie z lekarzami.
Podczas przeprowadzanych w 2008 r.
testów rozwiązania HealthPresence pacjenci twierdzili,
że dzięki możliwości oglądania obrazów oraz przeprowadzanej w czasie rzeczywistym transmisji informacji fizjologicznych mogą w większym stopniu uczestniczyć w konsultacjach medycznych.
Z kolei lekarze twierdzili,
że rozwiązanie HealthPresence umożliwia im bardziej wydajne leczenie.
Co ważne,
HealthPresence umożliwia członkom zespołu opiekującego się pacjentem uczestnictwo
w konsultacjach,
co tworzy nowe sposoby realizacji i koordynacji opieki medycznej.
Na tym polega przewaga tego rozwiązania w stosunku do typowych rozwiązań telemedycznych,
a nawet tradycyjnych badań osobistych.
Dzięki HealthPresence lekarze i specjaliści,
terapeuci i rehabilitanci,
członkowie rodziny oraz opiekunowie mogą uczestniczyć w opiece nad chorym i jej planowaniu.
Te nowe możliwości są kluczowe,
aby technologie informatyczne i telekomunikacyjne mogły odgrywać istotną rolę w ulepszeniu dostępu do opieki medycznej,
zwiększeniu jej jakości oraz opłacalności.
źródło: Cisco
@@@zbvt@@@
|