Firma Cisco Systems przedstawiła wyniki badania sektora bankowości detalicznej.
Wskazują one,
że banki mają szansę zwiększyć przychody nawet o 10% poprzez pozyskanie klientów z pokolenia Y.
Badanie przeprowadziła grupa dworactwa strategicznego firmy Cisco (Cisco Internet Business Solutions Group — IBSG).
@@@reklama@@@
W ankiecie wzięło udział 1 055 amerykańskich konsumentów.
Celem badania było lepsze zrozumienie ich priorytetów finansowych,
oczekiwań w zakresie usług bankowych,
sposobów korzystania z usług wideo oraz preferencji w dziedzinie metod interakcji.
Wyniki badania pozwalają wyciągnąć wiele wniosków.
Dowodzą,
że konsumenci z pokolenia Y ufają swoim bankom i szukają ich wsparcia przy podejmowaniu ważnych decyzji finansowych mimo ostatnich trudności sektora bankowego.
Pokolenie Y zmieni bankowość detaliczną
Młodzi konsumenci chętnie korzystają z nowych technologii komunikacji,
np.
z wideo,
i niezwykle szybko przejmują zachowania innych użytkowników Internetu.
Wyniki badania wskazują,
że coraz liczniejsze pokolenie Y będzie miało wielki wpływ na bankowość detaliczną i tym samym umożliwi instytucjom finansowym kolejną szansę na znaczne zwiększenie przychodów.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze wnioski płynące z badania.
Pokolenie Y chce korzystać z doradztwa finansowego za pośrednictwem usług wideo i rozwiązań mobilnych
Ponad 50% konsumentów z pokolenia Y posiada kamerę internetową — takie urządzenie ma natomiast mniej niż jedna trzecia przedstawicieli pokolenia powojennego wyżu demograficznego i seniorów.
20% osób z pokolenia Y odwiedza serwis YouTube wielokrotnie w ciągu dnia (5 razy częściej niż w przypadku starszych ludzi).
97% pokolenia Y to użytkownicy telefonów komórkowych.
Pokolenie Y chętnie korzysta z automatycznych usług doradztwa finansowego za pośrednictwem wideo i społeczności wirtualnych
Niemal 40% konsumentów z pokolenia Y chętnie komunikuje się z doradcą za pośrednictwem technologii wideo — wśród osób z pokolenia powojennego wyżu demograficznego i seniorów jest to 17%.
Konsumenci z pokolenia Y czterokrotnie częściej niż starsze pokolenia zamieszczają pytania dotyczące spraw finansowych na blogach lub forach internetowych.
40% konsumentów z pokolenia Y korzysta z internetowych narzędzi PFM do zarządzania finansami osobistymi (stosują przy tym przede wszystkim narzędzia oferowane przez ich banki).
Zarządzają za ich pomocą swoimi wydatkami,
redukują zadłużenie i maksymalizują długoterminowe oszczędności.
Pokolenie Y chce korzystać z porad finansowych oferowanych przez ich banki
Ponad 33% ankietowanych z pokolenia Y preferuje banki jako instytucje udostępniające profesjonalne usługi doradcze.
85% przedstawicieli pokolenia Y pozytywnie lub bardzo pozytywnie ocenia poziom usług dostarczanych im obecnie przez instytucje finansowe.
Pokolenie Y potrzebuje pomocy przy podejmowaniu decyzji finansowych
Ponad jedna trzecia ankietowanych konsumentów z pokolenia Y twierdzi,
że potrzebuje pomocy w zarządzaniu swoimi finansami.
Podobnego zdania jest mniej niż co piąty przedstawiciel pokolenia powojennego wyżu demograficznego i seniorów.
Konsumenci z pokolenia Y cenią sobie porady finansowe ze strony przyjaciół i rodziny,
korzystając z nich trzykrotnie częściej niż starsze pokolenia.
Innowacyjność i zdobycie pozycji pioniera pozwoli bankom detalicznym uzyskać przewagę wśród klientów z pokolenia Y
Z badania wynika,
że przedstawiciele pokolenia Y są ogólnie zadowoleni ze swoich banków.
Mimo to 26% ankietowanych rozważyłoby zmianę banku w przypadku znalezienia lepszej oferty.
Aby banki mogły wykorzystać tę szansę,
dział Cisco IBSG zaleca im opracowanie zintegrowanej oferty,
która spełni określone potrzeby pokolenia Y poprzez profesjonalne doradztwo w dziedzinie zarządzania finansami,
zadłużeniem i wydatkami klientów.
W tym celu banki muszą zająć się trzema kluczowymi obszarami.
1.
Stworzenie lub pozyskanie narzędzi do zarządzania finansami osobistymi (PFM),
aby pomóc klientom przejąć nad nimi kontrolę — banki powinny opracować rozwiązania,
które pozwolą im dostosować usługi doradcze na platformie internetowej do indywidualnych potrzeb klientów.
Warto też stworzyć narzędzia PFM dla telefonów komórkowych,
umożliwiając klientom otrzymywanie ostrzeżeń w czasie rzeczywistym,
kontrolę finansów i szybkie podejmowanie decyzji.
2.
Udoskonalenie ścisłej współpracy z klientem poprzez wysokiej rozdzielczości rozwiązania wykorzystujące technologię wideo — warto umożliwić klientom z najważniejszych segmentów komunikację wideo z ekspertami,
którzy zajmują się usługami finansowymi w centrali banku.
Dobrze jest stworzyć hierarchię segmentów,
określając te,
w których występuje wielu zamożnych klientów i/lub możliwość obsługi małych i średnich firm.
Technologia wideo zyskuje na popularności i zdobywa rynek,
dlatego Cisco zaleca rozszerzenie doradztwa za pośrednictwem komunikacji wideo,
aby docierało ono do domów i na urządzenia przenośne konsumentów.
3.
Stworzenie internetowej społeczności korzystającej z usług finansowych — społeczność taka powinna obejmować rodzinę,
przyjaciół i rówieśników klienta.
Zapewni to pokoleniu Y dostęp do porad finansowych ze strony ich otoczenia i do profesjonalnych wskazówek,
jakich oczekują od swoich banków.
Metoda badawcza
W badaniu Cisco IBSG wzięło udział 1 055 amerykańskich konsumentów w wieku powyżej 18 lat.
Ankieta obejmowała 75 pytań ukierunkowanych na konsumentów w różnym wieku: pokolenie Y (konsumenci urodzeni mniej więcej w latach 1980-1992),
pokolenie X (ludzie urodzeni w latach 1960-1979) oraz pokolenie powojennego wyżu demograficznego i seniorzy (osoby urodzone przed 1960 r.).
W ten sposób uzyskano precyzyjny obraz preferencji i trendów pokoleniowych w zakresie detalicznych usług finansowych.
Ankietę zrealizował dział Cisco IBSG Economics,
który przeprowadza badania dotyczące trendów,
innowacji i przełomowych praktyk biznesowych na 10 rynkach branżowych.
Jörgen Ericsson,
globalny dyrektor ds.
usług finansowych w grupie doradztwa strategicznego w firmie Cisco (IBSG): „Banki detaliczne stoją przed wielką szansą uzyskania przewagi dzięki pozycji pioniera w określonych sektorach rynku.
Pokolenie Y chce korzystać z usług doradztwa finansowego z pewnych źródeł i wybierze banki,
które oferują tego typu usługi w formie najbardziej atrakcyjnej i dostosowanej do potrzeb konsumentów.
Banki,
które sprostają wymaganiom pokolenia Y,
mogą znacznie zwiększyć swoje przychody”.
Philip Farah,
dyrektor ds.
usług finansowych w grupie doradztwa strategicznego w firmie Cisco (IBSG):
„Ostatni kryzys gospodarczy przyspieszył wzrost znaczenia pokolenia Y jako ważnego segmentu amerykańskiej gospodarki.
Jednocześnie szybciej od oczekiwań zmniejszył się wpływ pokolenia powojennego wyżu demograficznego.
Będzie to miało duże znaczenie dla bankowości detalicznej,
ponieważ dzisiejsze oferty banków stworzono w oparciu o potrzeby starszych pokoleń.
Przed bankami otwiera się teraz szansa na pozyskanie klientów z pokolenia Y poprzez właściwe wykorzystanie technologii i zmianę stosowanych dotychczas strategii biznesowych”.
źródło: Cisco
@@@zbvt@@@
|