PTC realizuje strategię stabilnego wzrostu i osiąga zakładane wyniki operacyjne i finansowe w pierwszym kwartale 2010. Wzrost wskaźnika EBITDA o 36,4% oraz przyrost marży EBITDA o 12 punktów procentowych do 38,4%. Wzrost liczby abonentów o 359 tys.
w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2009. Spadek jednostkowego kosztu pozyskania klienta o 25 zł. 50% rekordowy udział abonentów w ogólnej bazie klientów. 1 000 000 klientów bezprzewodowego Internetu w usłudze blueconnect .
@@@reklama@@@
Polska Telefonia Cyfrowa opublikowała dziś swoje wyniki finansowe uzyskane w pierwszym
kwartale 2010 roku.
Pomimo trwającej dekoniunktury gospodarczej mającej swoje odzwierciedlenie w gorszych nastrojach konsumentów i firm,
silnej konkurencji rynkowej,
a także mającej miejsce w 2009 roku bardzo dużej - bo o ponad połowę - obniżce stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR,
która w sposób znaczący obniżyła rentowność całego rynku telefonii mobilnej,
PTC osiągnęła zakładane wyniki operacyjne i finansowe.
Uzyskane przez PTC rezultaty są lepsze niż prognozy analityków dla całej branży i stanowią odzwierciedlenie realizowanego programu racjonalizacji wydatków oraz dostosowania strategii spółki do bieżącej sytuacji rynkowej przy jednoczesnej rozbudowie infrastruktury i wprowadzaniu innowacyjnych technologii,
produktów i usług.
Przychody PTC w pierwszym kwartale 2010 roku wyniosły 1 756 mln złotych,
zmniejszając się zaledwie o 6,2 procent w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego,
co w skrajnie niekorzystnych warunkach rynkowych i w porównaniu do innych firm z sektora stanowi dobry wynik potwierdzający silną pozycję rynkową Spółki.
W pierwszym kwartale 2010 roku EBITDA PTC osiągnęła 674 mln złotych,
co stanowi bardzo silny wzrost tego wskaźnika,
bo aż o 36,4% w stosunku do odpowiedniego okresu roku poprzedniego.
W analogicznym okresie również marża EBITDA zwiększyła się znacząco i osiągnęła poziom 38,4%.
Łączny dla całej bazy klientów wskaźnik ARPU prezentujący średni przychód na klienta obniżył się i wyniósł 41 złotych.
Zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami,
kolejny kwartał z rzędu,
PTC konsekwentnie zwiększa ilość klientów abonamentowych.
Od stycznia do marca br.
Spółka pozyskała 66 tys.
nowych abonentów,
a w stosunku do odpowiedniego okresu roku ubiegłego ich liczba wzrosła o 359 tys.
Tym samym udział abonentów w łącznej bazie klientów obsługiwanych przez PTC wzrósł do rekordowego poziomu 50%.
Liczba klientów na koniec marca 2010 roku wyniosła 13 361 tys.,
co stanowi wzrost o 0,6% w porównaniu do pierwszego kwartału 2009 roku.
W pierwszym kwartale 2010 roku PTC znacząco obniżyła średni koszt pozyskania klienta,
tzw.
SAC,
który wyniósł 82 złotych i spadł w porównaniu do odpowiedniego okresu roku ubiegłego o 25 złotych.
„W ocenie PTC polski rynek telekomunikacyjny w 2010 roku będzie cechował się dalszym spadkiem swojej wartości.
Trudne warunki rynkowe,
niekorzystne zjawiska w otoczeniu regulacyjnym,
a co za tym idzie spadająca rentowności branży oraz rywalizacja o pozyskanie i utrzymanie klientów,
będą wymagały szybkiego reagowania na dynamicznie zmieniające się warunki i podejmowania stosownych kroków,
m.in.,
dalszej racjonalizacji wydatków oraz ograniczania kosztów.
PTC jest dobrze przygotowana na te wyzwania.
Dlatego PTC w 2010 roku będzie kontynuować politykę zrównoważonego rozwoju zakładającą,
m.in.,
wprowadzanie innowacyjnych usług i ofert oraz efektywnego rozwijania infrastruktury sieciowej przy optymalizacji ponoszonych kosztów.” – powiedział Prezes PTC Klaus Hartmann.
Celem PTC jest oferowanie i rozwijanie nowoczesnych i innowacyjnych usług,
korzystnych i konkurencyjnych ofert oraz zapewnienie klientom najwyższego poziomu obsługi.
Spółka świadczy pełen zakres usług telefonii i Internetu zarówno mobilnego,
jak stacjonarnego.
Pozwoliło to zaoferować klientom Super zestaw,
zupełnie nową propozycję łączącą w jeden pakiet usługi telekomunikacyjne.
Takie rozwiązanie pozwala klientom na obniżenie ponoszonych kosztów oraz na optymalne korzystanie z nowoczesnych rozwiązań z obszarów telefonii komórkowej,
stacjonarnej oraz Internetu.
Dużą popularnością wśród klientów cieszy się usługa bezprzewodowego dostępu do Internetu blueconnect,
z której obecnie korzysta już 1 000 000 klientów.
PTC rozwija nie tylko nowoczesne usługi telekomunikacyjne,
ale również innowacyjne rozwiązania finansowe wspólnie z partnerami z sektora bankowego.
Dobrym tego przykładem jest współpraca z Polbankiem oraz MasterCard,
która zaowocowała wprowadzeniem do oferty sieci Era zbliżeniowego systemu płatności Minikarta Era PayPass™.
Kolejnym etapem integracji telefonii komórkowej i usług finansowych są prowadzone obecnie przez PTC,
wraz z Inteligo oraz MasterCard,
testy mobilnych płatności dokonywanych telefonem komórkowym w technologii NFC.
Już w maju br.
do udziału w tym programie zostaną zaproszeni klienci.
Także w maju br.
PTC wprowadzi do oferty sieci Era nowe taryfy dla klientów indywidualnych w segmencie abonamentowym.
Charakteryzować się one będą atrakcyjnymi stawkami połączeń,
prostą konstrukcją oraz swobodą korzystania z usług.
źródło: PTC
@@@dt@@@
|