Po niespełna dwóch latach od wprowadzenia usługi telewizji cyfrowej,
korzysta z niej 250 000 klientów UPC - to efekt wielomilionowych inwestycji w rozwój usług cyfrowych.
@@@reklama@@@
Sposób oglądania telewizji zmienia się za sprawą cyfrowej jakości odbioru i bogatego wyboru programów.
Cyfrowa telewizja kablowa swoją popularność zawdzięcza także interaktywnym rozwiązaniom,
które sprawiają,
że oglądanie telewizji staje się spersonalizowaną rozrywką,
w której widzowie mogą wybierać co i kiedy chcą oglądać.
W Europie z cyfrowej telewizji kablowej korzysta już 35% abonentów,
podczas gdy w Polsce wskaźnik ten wynosi 23%.[1] Jak podaje Cable Europe,
liczba klientów cyfrowej telewizji kablowej w Europie wynosi obecnie ponad 21,5 miliona,
a przychody z tego tytułu przekroczyły już połowę osiąganych przez branżę.
Dzięki wielomilionowym inwestycjom operatorów,
Polska szybko nadrabia dystans do krajów europejskich w zakresie poziomu cyfryzacji.
Według danych Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej,
wśród usług oferowanych przez operatorów kablowych,
cyfrowa telewizja kablowa zdobyła w 2009 roku najwięcej nowych klientów,
osiągając na koniec grudnia liczbę ponad 748 000 użytkowników.
Dane te potwierdzają,
że branża kablowa odgrywa istotną rolę w procesie cyfryzacji w Polsce,
dlatego UPC,
jako lider w branży,
realizuje strategię cyfryzacji oraz prowadzi działania edukacyjne,
pokazujące płynące z niej korzyści.
„Telewizja cyfrowa rewolucjonizuje współczesne media i domową rozrywkę,
dlatego UPC konsekwentnie inwestuje w jej rozwój.
Ostatnio wprowadziliśmy UPC NA ŻĄDANIE,
stale rozszerzamy portfolio kanałów,
również HD,
umacniając wiodącą pozycję UPC Polska na rynku kablowej telewizji cyfrowej.” - powiedział Simon Boyd,
Prezes Zarządu UPC Polska.
Klienci UPC doceniają zalety Telewizji Cyfrowej
Klienci szybko przyzwyczajają się do korzystania z dekodera z nagrywarką,
dzięki któremu mogą dostosować oglądanie telewizji do własnych preferencji,
wybierając co i o jakiej porze chcą oglądać.
UPC jako pierwsze wprowadzało nowatorskie funkcjonalności,
jak automatyczne nagrywanie seriali,
nagrywanie dwóch programów jednocześnie podczas oglądania trzeciego czy Multiroom,
pozwalający na korzystanie z usług telewizji cyfrowej na drugim odbiorniku telewizyjnym.
Duży wybór kanałów i cyfrowa jakość odbioru to także najczęściej deklarowane w badaniach powody zakupu usługi.[2] Wśród wielu dostępnych w pakiecie DTV funkcji,
jako najważniejsze określano: nagrywanie programów i elektroniczny przewodnik po programach.
Zdecydowanie najczęściej nagrywane przez klientów programy,
to: filmy (85%) i seriale (49%),
nieco rzadziej programy sportowe,
które rejestrowane są przez 31,5% respondentów.
[1] Cable Europe,
3 marca 2010.
[2] ARC Rynek i Opinia,
Październik 2009,
badanie przeprowadzone metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interviews) – wywiadów osobistych wspomaganych komputerowo.
źródło: UPC
@@@zbvt@@@
|